اهداف:
ارتقای کیفیت آموزش پزشکی از طریق ارزشیابی مستمر کوریکولوم، برنامههای آموزشی، طرح درسها و محیط یادگیری.
پاسخگویی و شفافیت در برابر ذینفعان (دانشجو، هیئت علمی، جامعه، وزارت بهداشت).
همترازی با استانداردهای بینالمللی (WFME, AMEE) در زمینه تضمین کیفیت آموزش پزشکی.
ایجاد چرخه بهبود مستمر کیفیت (CQI) از طریق جمعآوری داده، تحلیل شواهد و بازخورد نظاممند.
شرح وظایف:
طراحی و اجرای نقشه جامع ارزشیابی بر اساس مدلهای CIPP)، Kirkpatrick (
پایش و تحلیل دادههای مرتبط با برنامه درسی (اهداف، محتوا، روشهای تدریس، منابع یادگیری، شیوههای ارزشیابی).
جمعآوری بازخورد از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مدیران گروههای آموزشی.
ارزشیابی و بازخورددهی به طرح درسها (Lesson Plans) و طرح دورهها (Course Plans) جهت ارتقای همخوانی هدف–آموزش–ارزیابی.
تحلیل عملکرد برنامههای درسی جاری، شناسایی نقاط قوت و ضعف و پیشنهاد اصلاحات مبتنی بر شواهد.
همکاری با کمیتههای مرتبط (برنامهریزی آموزشی، ارزیابی دانشجویان، توانمندسازی هیئت علمی) جهت بهبود کوریکولوم.
مستندسازی شواهد و شاخصهای کیفیت آموزشی برای حمایت از فرآیندهای اعتباربخشی ملی و بینالمللی.
تهیه گزارشهای دورهای از روند ارزشیابی و ارائه راهکارهای بهبود به شورای آموزش و EDO